عصب کشی دندان
نوشته شده توسط : حسنا عزیزی

 

عصب کشی دندان شامل خارج نموده  محتویات ریشه دندان شامل عروق خونی ، عفونت و ..می باشد این درمان جهت پیشگیری از عفونی شدن و تحلیل لثه و استخوان اطراف ریشه انجام می گیرد. عصب کشی شامل برداشت پوسیدگی، خارج نمودن عفونت ها از ریشه و پر کردن عاج دندان با مواد می باشد تا از بروز عفونت مجدد در این ناحیه جلوگیری به عمل آید.

بروز درد پس از انجام عصب کشی امری طبیعی محسوب می شود زیرا که سیستم عصبی بدن پیچیده بوده و همچنان پس از عصب کشی نیز پیغام درد را به مغز منتقل می نماید از طرفی ممکن است ریشه ها دندان در اثر عصب کشی آسیب دیده باشد و شما احساس درد کنید پس لازم است قبل از از بین رفتن اثرات بی حسی مصرف داروهای مسکن را شروع نمایید.

آیا عصب کشی دندان را ضعیف می کند؟

عصب کشی، دندان را ضعیف نمی کند، بلکه  پوسیدگی دنداناست که باعث ضعیف شدن آن می شود. در واقع دندان های پوسیده نسبت به دندان های سالم به دلیل تخریب ساختار نسج دندان، ضعیف تر هستند. در جریان پر کردن دندان یا عصب کشی، تقریبا تمام ساختارهای آسیب دیده و خراب شده دندان خارج و با ماده پرکردنی مناسب پر می شود.

بعضی از این مواد پرکردنی حتی می توانند ساختار دندان تخریب شده را تقویت هم کنند، بنابراین عصب کشی، دندان را ضعیف نمی کند، بلکه پوسیدگی دندان است که باعث ضعیف شدن آن می شود. البته ساختار دندان ها بعد از عصب کشی به دلایل مختلف از جمله تغییر رطوبت، تاثیر موادی که در پروسه درمان ریشه استفاده می شود و... دچار تغییراتی می شوند، ولی براساس مطالعات، این تغییرات تاثیری در افزایش ضعیف شدن دندان ها ندارند.

 





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: